Prom-in Glucose 1000 g

Prom-in Glucose 1000 g
Do obchodu >>
Informácie o prudukte:
Kategória: Šport | Športová výživa | Stimulanty a energizéry
Dodávateľ:PROM-IN
Cena:3.35 €

Pociťujete únavu, vyčerpanosť, útlm, nechce sa Vám po celodennom pracovnom zhone do posilňovne? Niet sa čo čudovať, väčšinou nie je čas ani na kvalitné stravovanie a odbije sa nejakým fast foodom v rýchlom občerstvení. A výsledok sa dostavil. Ako asi môže vyzerať Váš tréning za takýchto okolností? A je možné tento nežiaduci stav zvrátiť? Ale áno, stačí tesne pred plánovaným tréningom či inou fyzickou aktivitou si vziať glukózu. Prečo? Nízka hladina glukózy - teda krvného cukru, odborne sa tento stav nazýva hypoglykémie, je s veľkou pravdepodobnosťou pravou príčinou tých neželaných stavov malátnosti a útlmu.   Glukóza, hroznový cukor, nazývaný tiež dextróza je takzvaný monosacharid a vo spoločenstve ostatných cukrov má úplne výnimočné postavenie. Skladá sa z tej najjednoduchšej molekuly, ktorá sa už nedá ďalej štiepiť a iba jednoducho prechádza cez črevnú stenu okamžite do krvi. A to je obrovská výhoda, kedy po vypití roztoku glukózy sa hladina krvného cukru vďaka tomu veľmi rýchlo - v priebehu niekoľkých minút - razantne zvýši. A zrazu sa cítime nabitie energiu a sme schopní v posilňovni doslova "ohýbať železa", že tréning má úplne inú kvalitu a intenzitu snáď ani netreba dodávať. A čo urobíme po tréningu? Opäť použijeme glukózu - to je tá najvhodnejšia doba pre jej využitie. Ak sme poctivo trénovali (alebo trebárs šliapali niekoľko hodín na bicykli), tak energetické zásoby sú vyčerpané a my nutne - a to najlepšie ešte v posilňovni - potrebujeme obnoviť svalový glykogén. Ten totiž nie je nič iné ako prepojený veľký počet molekúl glukózy.   Množstvo použitej glukózy by malo byť priamo úmerné dĺžke a intenzite tréningu, teda stavu vyčerpanosti a môže sa pohybovať až okolo 1 gramu na 1 kg telesnej váhy. Odporúčam zároveň použiť aj srvátkový proteínový koncentrát (napríklad Whey proteín 80) v dávke 30 až 40 gramov, pretože kombinácia proteínov a glukózy prevyšuje efekt samostatne podaných cukrov. Čo sa vlastne po tréningu vďaka príjme glukózy deje? Ako už som opísal, dochádza k okamžitému vstrebanie a prudkému zvýšeniu krvného cukru (hyperglykémia) - a teraz nastane jav, ktorý nazývame inzulínová anabolizácie: takmer okamžitá reakcia hormónu inzulínu, ktorý glukózu doslova vytiahne z krvného obehu do svalovej bunky, a tým zaistí obnovu svalového glykogénu. A čo viac - dôjde k superkompenzáciu - teda nielen k obnoveniu, ale aj k navýšeniu energetických zdrojov oproti pôvodnému stavu. Výsledok? Naše trénovanosť sa takto neustále zvyšuje a my máme viac a viac energie.   Glukóza je naozaj pre náš organizmus nepostrádateľná a jej minimálna denná potreba je okolo 150 gramov. A len samotný mozog ju spotrebuje celých 25%, pretože je jediným zdrojom jeho výživy (a potom sa nečudujte, že ste pri hypoglykémiu tak unavení). Ovšem to zďaleka neznamená, že toto množstvo máte tiež skonzumovať! Organizmus si v podstate všetok prijatý cukor dokáže premeniť na glukózu, vrátane toho najobvyklejšieho, teda repného (ten sa však ako disacharid musí pomerne zložito tráviť). Výhodou glukózy je aj skutočnosť, že je o 20% menej sladiace oproti repnému cukru, a tým ju môžeme použiť väčšie množstvo, bez toho by bol nápoj presladený. Nielen vodu, ale aj čaj, káva (kombinácia s kofeínom je veľmi vhodná) alebo mlieko môžeme použiť ako rozpúšťadlo glukózy. Tesne pred tréningom, aj v jeho priebehu, keď sa dostaví kríza (v teréne môžete ideálne použiť rozpustné tablety Big Shock), ale hlavne po tréningu, je použitie glukóza takmer nevyhnutné. Ak chcete dosiahnuť optimálny zotavenie, tak majte glukózu vždy "po ruke"!   Odporúčané dávkovanie:   dospelí: ako zdroj energie užívajte 80 - 100 g glukózy denne rozmiešajte 80 g (7 zarovnaných polievkových lyžíc) v cca 500 ml vody, čaju, mlieka či mliečnych nápojov




© 2018 Športové potreby
Šport
Štýl
Šablóny športového vybavenia

Pozadie športových potrieb